– Jak wpada się na pomysł, by stworzyć platformę taką jak Delivry? Odpowiedź na nie wydaje się zaskakująco banalna – najlepsze pomysły powstają w odpowiedzi na realne problemy. Podobnie było w naszym przypadku…
Od piętnastu lat zbieraliśmy doświadczenie w obszarze zarządzania transportem, czy to po stronie firm produkcyjnych czy transportowych. Dzięki temu, że przyglądaliśmy się branży TSL od środka, mogliśmy zaobserwować pewną tendencję -zapotrzebowanie na przewóz ładunków rosło, a liczba kierowców gotowych do realizacji dostawy malała. Brak dostępnych osób transportujących towary jest dla wielu firm problemem powszechnym. Niedobory kadrowe lub przypadkowość osób realizujących zlecenia odbijają się na jakości dostaw i wpływają na reputację przedsiębiorstw.
Prognozy na najbliższe lata, także nie napawają optymizmem. Z raportów branżowych wynika, że w 2022 roku brakować będzie aż 200 000 kierowców, przy rosnącym wciąż zapotrzebowaniu na przewóz towarów. Z metryk natomiast, że 20% osób zawodowo przewożących towary osiągnęło już wiek emerytalny, a młodsi nie kwapią się, by usiąść za kierownicami TIRów i ciężarówek. Do grona zawodowych kierowców dołącza coraz więcej kobiet, jednak ze względu na wciąż zbyt słabą promocję tego zawodu wśród Pań, nie jesteśmy w stanie stwierdzić czy ich liczba zapełni pogłębiającą się lukę kadrową.
Walka o wyniki
Dostarczanie towaru na czas – to główne, ale nie jedyne, wyzwanie wielu nadawców przesyłki. Do niego dochodzą jeszcze optymalizacja kosztów i procesów oraz ciągłe podnoszenie jakości. Każdy biznes musi dziś działać szybko i elastycznie. Często o jego sukcesie decyduje możliwość dopasowywania się do zmieniających się warunków rynkowych i indywidualnych potrzeb klientów. Cele sprzedażowe, wskaźniki KPI i budżet to ściśle określone ramy, w których sprawnie funkcjonować muszą na co dzień szefowie logistyki i transportu w firmach produkcyjnych.
Ostatnia nie taka prosta
Ale ktoś – kierowca – ten towar musi fizycznie dostarczyć do klienta, aby zrealizowana dostawa zamieniła się w wynik sprzedażowy. Oczywiście na czas i zgodnie z obowiązującymi u nadawcy i odbiorcy zasadami. Znajomość standardów oraz ich sumienne przestrzeganie, to również zadanie kierowcy, który przebywa non stop w trasie, niezależnie od pory dnia i tygodnia. Pozbawiony relacji z firmą, dla której realizuje dostawę nie czuje się doceniony lecz rozliczany, kontrolowany i poddawany presji. Bo to od kierowcy, poza bezpieczną jazdą z ciężkim ładunkiem, oczekuje się, by pomagał w załadunku i rozładunku towarów, raportował status dostawy, pilnował jakości towaru, ale również i poprawności dokumentacji, czy nawet jakości opakowań zwrotnych (w tym palet). Wymaga się także nieustannej dostępności pod telefonem, ale gdy sam potrzebuje wsparcia kontakt jest albo niemożliwy, albo utrudniony – najlepiej nie dzwonić w nocy, w weekend i niebezpośrednio. W czasach pandemii koronawirusa tym bardziej powinniśmy docenić ich pracę, sięgając po ulubione produkty w osiedlowym sklepie.
Gdzieś pośrodku
W pół drogi między kierowcą, a producentem są firmy transportowe i spedycyjne, które mierzą się z oczekiwaniami każdej ze stron. Oczekiwania klientów co do jakości realizacji kontraktów rosną, ale stawki za nie już nie. Gdy na rynku zaczyna brakować rąk do pracy, wyzwaniem staje się znalezienie i utrzymanie odpowiedniego pracownika. Jak go znaleźć i jak sprawdzić jego kompetencje przed podpisaniem umowy?
Odpowiedź na realne potrzeby
Czy da się pogodzić te wszystkie interesy? Sądzimy, że tak. Stąd właśnie pomysł na Delivry. Od samego początku przyświeca nam konkretna misja – chcemy zbudować środowisko pracy oparte na relacjach, dialogu i zrozumieniu pomiędzy interesariuszami na rynku transportowym.
Chcemy zbudować środowisko pracy, które sprzyja podnoszeniu zaangażowania, ponieważ naszym zdaniem, zaangażowanie jest kluczem do dostępności transportu, wysokiej jakości usług i otwartości, gdy rosną wzajemne oczekiwania.
W Delivry koncentrujemy uwagę na zawodowych kierowcach, realizujących zlecenia niezależnie od warunków na drogach, czy sytuacji na świecie.
Kierowca ma znaczenie
Kierowca nie może być dla nadawcy zlecenia osobą anonimową, ponieważ dostarczając je staje się jego naturalnym ambasadorem. Od doświadczenia i nastawienia kierowcy zależy czy dostawa zostanie dostarczona sprawnie i w ustalonym terminie. Kierowcy wykonują ciężką i odpowiedzialną pracę, dlatego stworzyliśmy Delivry, aby wesprzeć motywowanie, docenianie i rozwijanie tej grupy zawodowej, tak samo jak własnych pracowników. Poprzez Delivry chcemy także pomóc kierowcom zbudować swoją pozycję na rynku pracy dając im możliwość eksponowania własnych osiągnięć w programie. Troska o własny wizerunek to dodatkowy argument o dbałość i jakość świadczonych przez siebie usług.
Złoty środek
Delivry to jedyne rozwiązanie, które stawia kierowcę w centrum uwagi i jednocześnie odpowiada na potrzeby zleceniodawców i usługodawców na rynku transportowym. Nasza platforma daje narzędzia do realnego zwiększania dostępności osób realizujących transport, pomaga także przyciągnąć i utrzymać doświadczonych, rzetelnych pracowników. Delivry usprawnia komunikację, pomaga w rekrutacji najlepszych, a także zapewnia realizację zleceń zgodnie z oczekiwanymi standardami.
Wierzymy, że nasze rozwiązanie pomoże w budowie zrównoważonego rynku usług transportowych, a umocnienie pozytywnego wizerunku kierowcy w świadomości społecznej zachęci młodych ludzi do wybrania właśnie tej ścieżki zawodowej.
Jesteś zainteresowany współpracą? Skontaktuj się z nami – Kontakt – Delivry
Dowiedz się co nowego u nas na: Delivry.pl | LinkedIn